söndag 16 juni 2019

fostran

Jag har under de två senaste dagarna hört Smulan fostra de små när de diar.
Deras små sylvassa valptänder har kommit och när de fightas om bästa tutte så biter de till och det gillar inte Smulan .....med all rätt.
På denna filmen har Torsten precis fått sig en tillrätta visning om bordskicket , sen är allt bra igen och Smulan pysslar om.
Tyvärr kommer filmerna på lite fel håll ;) och jag vet inte hur jag ska vända dem rätt så stå ut mina vänner. 
Händer så mycket nu. Inviter till lek. 
Frågor vi killarna tycker de nog tjejerna är så störiga.
Torsten är lille Ior och kryper in och lägger sig i myshörnan
Igår hade vi kalas , mamma och pappa hade även sin hund med sig men helt ok för Smulan. Hon muttrade lite när min pappa gick in till de små men tror det mest beror på att han inte är riktigt kry och har ett helt annorlunda kroppsspråk just nu pga av smärta. Men när hon kände igen honom riktigt så var det som ja ja så det var bara du.
Mickan passade såklart på att "flytta" in en stund till de små.

Smulan hade inte tid med henne eller Rasmus eller för den delen någon annan för hon passade på att ragga någon som ville kasta bollen med henne. Småttingar hade inget emot att bli kelade och mysta med.

En fyrklöver kärlek.


Tur man har en hage för utan för det är det inte valpsäkrat och där undersöks allt med stort intresse

Smulan diar de fortfarande så mycket hon vill . Idag skulle de fått 4 mål hade jag tänkt. Men vaknade av att Smulan gav dem en rejäl frukost så det blir bara 3 idag med.

Hon håller de så rena och fina och jag tror hon längtar lite efter att hon ska kunna börja leka med dem.

Vår lille Torsten Ior.

Nu på kvällsmaten fick de prova på den lite större valpmatskålen,
Ger dem lite mer plats. Inga konstigheter alls. De åt med lika god aptit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar