söndag 7 juli 2019

TRÖTT

Imorse kl 04,00 såg det INTE ut så här kan jag lova. Då hade jag ett gäng små på rea ;) Dags att stiga upp tyckte de och talade om det högt och tydligt.

Kunde gjort det enkelt för mig och gett dem mat men hade ju inte varit riktigt sjysst mot er valpköpare att vänja dem vid det ;) 
Ett gäng fiskmåsar i valprummet och mina vänner inatt flyr jag valprummet och de får sova ensamma. Vilket de såklart klarar alldeles utmärkt.
Men fördelen eller kanske en av anledningar att de drar igång är att jag vilar lite på soffan under dagen och då vill de minsann sova tätt , tätt intill. De får turas om och inte minst jag får en så bra anledning att ligga på soffan,

Smulan bjuder gärna in till lek 

och lite tvätt.

Härlig att titta på.
Men även en Smula kan bli lite trött ibland och gäspa stort.

Lille filosofen,


Efter bus blir det sova. Här hade de precis varit ute och busat på altanen när himlen öppnade sig. Det var läskigt och kallt om fötterna.


Sussar sött,

Totte`s sak intresse har vaknat. Allt ska utforskas. Men han är en stor ögontjänare. Alla tycker han är så lugn. Igår var dottern med sambo hemma och såklart somnar han sött i famnen på henne nära , nära. Medan de andra busar på.


Idag tyckte jag det var dags för utehage på framsidan.
Har ju såklart full koll hela tiden , men fördelen är att Caspian kan vara med överallt. Han är ju inte så förtjust i valpar, livrädd är ordet men är de bara bakom ett nät är det helt ok och jag tycker det är skönt att även han kan vara med.
JoJo och Smulan hoppar gärna in till dem men Caspian nöjer sig med att står utanför. Köpt en fin liten lekstuga åt dem.

och man sover lika gott ute som inne,

En tunnel och en pall ger lite aktivering och jag fick flytta några blomkrukor för det tyckte de små var riktig aktivering att dra loss bladen.

Som ni märker är det full rulle här om dagarna och även om jag är aningens trött ikväll , så är de absolut världens goaste valpar ändå.
Fick fina bilder av Tord som äger pappan till de små.
Se så stilig han är:
För övrigt tycker Tord att alla valparna är korta och kompakta ,ser bra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar